Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHoldaway, Edward A.; Riordan, Geoffrey P.
TitelA Field Experience Model in a Doctoral Administrator Preparation Program.
QuelleIn: Journal of CAPEA (California Assn. of Professors of Educational Administration), 8 (1996), S.67-78Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1064-4474
SchlagwörterAdministrator Education; Doctoral Programs; Educational Administration; Educational Improvement; Elementary Secondary Education; Experiential Learning; Field Experience Programs; Foreign Countries; Higher Education; Program Descriptions; Canada
AbstractIn 1990 the University of Alberta introduced a substantially revised Ed.D. program in educational administration to provide a more practice-oriented program and a reduced requirement for continuous full-time attendance. The revised program featured five mandatory courses and two course-equivalents of field experience. Examples of students' experiences in school systems, government departments, and higher education institutions are provided. (12 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of CAPEA (California Assn. of Professors of Educational Administration)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: