Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLomax, Richard G.
TitelOn Becoming Assessment Literate: An Initial Look at Preservice Teachers' Beliefs and Practices.
QuelleIn: Teacher Educator, 31 (1996) 4, S.292-303Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0887-8730
SchlagwörterCooperating Teachers; Elementary Education; Elementary School Teachers; Evaluation Methods; Grading; Higher Education; Informal Assessment; Parent Teacher Conferences; Preservice Teacher Education; Standardized Tests; Student Evaluation; Student Teacher Attitudes; Student Teachers; Testing
AbstractResearchers followed preservice elementary teachers from just before their assessment course through student teaching. Journals, assessments, and interviews indicated that they needed hands-on experience in grading, handling difficult parent conferences, handling the pressures of mandated standardized tests, and working with cooperating teachers who have different assessment philosophies and practices. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: