Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWhitebook, Marcy; Bellm, Dan
TitelMentoring for Early Childhood Teachers and Providers: Building Upon and Extending Tradition.
QuelleIn: Young Children, 52 (1996) 1, S.59-64Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0044-0728
SchlagwörterChild Caregivers; Compensation (Remuneration); Early Childhood Education; Financial Support; Mentors; Preschool Education; Professional Development; Program Design; Program Development; Program Effectiveness; Program Evaluation; Reflective Teaching; Staff Development; Teacher Collaboration; Teacher Improvement; Teachers; Theories
AbstractDiscusses mentoring as a professional development strategy to meet the needs of experienced and novice practitioners. Defines mentoring and differentiates it from supervision. Discusses the following aspects of early childhood mentoring programs: (1) goals and assumptions; (2) design and structure, including mentor qualifications and training; (3) compensation, including funding; (4) theoretical underpinnings; (5) demonstrated effectiveness; and (6) future directions. (KDFB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: