Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBenz, Michael R.; Kochhar, Carol A.
TitelSchool-to-Work Opportunities for All Students: A Position Statement of the Division on Career Development and Transition.
QuelleIn: Career Development for Exceptional Individuals, 19 (1996) 1, S.31-48Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0885-7288
SchlagwörterStellungnahme; Career Planning; Disabilities; Education Work Relationship; Educational Legislation; Educational Opportunities; Educational Policy; Federal Government; Government Role; Policy Formation; Position Papers; Secondary Education; Standards; Transitional Programs; Vocational Education
AbstractThis position paper reviews federal efforts to improve transition opportunities for youth with disabilities, including the School-to-Work Opportunities Act of 1994. It supports the value of school-to-work concepts and principles but stresses the necessity of providing adequate safeguards and supports in state plans and local programs and committing to delivery of a comprehensive transition curriculum. (CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Career Development for Exceptional Individuals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: