Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDarling-Hammond, Linda
TitelThe Right to Learn and the Advancement of Teaching: Research, Policy, and Practice for Democratic Education.
QuelleIn: Educational Researcher, 25 (1996) 6, S.5-17Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-189X
SchlagwörterStellungnahme; Educational Change; Educational Improvement; Educational Policy; Educational Practices; Educational Quality; Educational Research; Elementary Secondary Education; Equal Education; Instructional Improvement; Minority Groups; Partnerships in Education; Social Change; Teacher Improvement
AbstractArgues that education must include nurturing the student's spirit in order to educate the student for a democratic life. Why such an education is difficult to provide, the challenges faced in providing it, and the contributions research has made are discussed. Further discussed is an agenda for research, practice, and policy, and some important factors for building democratic schooling. (GR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: