Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRichards, Donald G.
TitelThe Meaning and Relevance of "Synthesis" in Interdisciplinary Studies.
QuelleIn: Journal of General Education, 45 (1996) 2, S.114-28Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-3667
SchlagwörterStellungnahme; Educational Objectives; Educational Philosophy; Educational Strategies; General Education; Higher Education; Intellectual Disciplines; Interdisciplinary Approach; Role of Education; Synthesis
AbstractArgues that the goal of synthesis, as literally understood, is inadequate when used as a defining characteristic of interdisciplinary studies since epistemological differences among disciplines can be irreconcilable. Proposes alternative objectives for interdisciplinary studies, such as broadening students' perspectives and showing limitations of strictly disciplinary approaches. (12 citations) (AJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of General Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: