Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHirumi, Atsusi; Grau, Isidro, IV
TitelA Review of Computer-Related State Standards, Textbooks, and Journal Articles: Implications for Preservice Teacher Education and Professional Development.
QuelleIn: Journal of Computing in Teacher Education, 12 (1996) 4, S.6-17Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-2454
SchlagwörterComputer Literacy; Computer Uses in Education; Educational Technology; Elementary School Teachers; Elementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Secondary School Teachers; State Standards; Teacher Competencies; Teaching Methods
AbstractThis study examined what educators should know and be able to do with computer technology. Content analyses of state standards, textbooks, and journal articles identified 60 computer-related proficiencies relevant to K-12 educators that were grouped into 10 categories. Results indicate little consensus among information sources on essential computer proficiencies for teachers. (Author/SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Computing in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: