Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNoel, Jana
TitelPreparing Teachers for Diversity through Critical Conversation.
QuelleIn: Journal of Professional Studies, 3 (1995) 1, S.69-73Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1201-3307
SchlagwörterStellungnahme; College Students; Consciousness Raising; Critical Thinking; Discussion (Teaching Technique); Group Discussion; Higher Education; Multicultural Education; Preservice Teacher Education; Teacher Attitudes; Teacher Improvement
AbstractStudents in ethnically homogeneous regions often enter teacher education programs lacking opportunity to recognize or reflect on diversity. By creating spaces for critical conversations, students can extend their perspective and understanding of diversity. Both theory and examples from a multicultural teacher education course are presented. (Author/SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Professional Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: