Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStone, Nick
TitelTeaching ESL to Survivors of Trauma.
QuelleIn: Prospect, 10 (1995) 3, S.49-58Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Students; Cognitive Style; Cultural Influences; English (Second Language); Foreign Countries; Mental Health; Posttraumatic Stress Disorder; Psycholinguistics; Second Language Instruction; Stress Management; Student Reaction; Symptoms (Individual Disorders); Teacher Role; Australia; Cambodia
AbstractDiscusses the effect of extreme trauma on the ability of students to learn and ways for teachers to effectively help survivors. The article suggests some practical strategies and insights, using principles of effective language acquisition to inform a range of teaching and learning styles. (22 references) (Author/CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: