Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Patsy E.; Johnson, Robert E.
TitelThe Role of Concrete-Abstract Thinking Levels in Teachers' Multiethnic Beliefs.
QuelleIn: Journal of Research and Development in Education, 29 (1996) 3, S.134-40Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-426X
SchlagwörterAbstract Reasoning; Cognitive Style; Intermediate Grades; Junior High Schools; Logical Thinking; Middle Schools; Minority Group Children; Minority Groups; Multicultural Education; Racial Attitudes; Secondary School Teachers; Teacher Attitudes
AbstractMiddle school teachers (n=123) in 2 southeastern states completed surveys examining the relationship of their abstract-concrete thinking levels to their multiethnic beliefs. Teachers' beliefs about multiethnic issues varied according to their individual thinking styles, with concrete thinkers holding beliefs that were less likely to nurture efforts to improve education in multiethnic settings. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research and Development in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: