Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReynolds, Arthur J.; und weitere
TitelCognitive and Family-Support Mediators of Preschool Effectiveness: A Confirmatory Analysis.
QuelleIn: Child Development, 67 (1996) 3, S.1119-40Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-3920
SchlagwörterAcademic Achievement; Elementary Education; Grade 6; Grade Repetition; Learning Readiness; Longitudinal Studies; Mathematics Achievement; Outcomes of Education; Parent Participation; Preschool Education; Reading Achievement
AbstractInvestigated mediators of effects of preschool intervention on children's school achievement in sixth grade. Found that preschool participation was significantly associated with higher reading achievement, higher math achievement, and with lower incidence of grade retention. Cognitive readiness and parent involvement in school significantly mediated the estimated effects of preschool participation on school achievement and grade retention. (HTH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Child Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: