Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHawkins, B. Denise
TitelEducational Gains by Minority Students Threatened.
QuelleIn: Black Issues in Higher Education, 13 (1996) 9, S.10-11Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-0277
SchlagwörterAccess to Education; Administrative Policy; Affirmative Action; Annual Reports; Educational Attainment; Educational Policy; Enrollment Trends; Equal Education; Higher Education; Minority Groups; National Surveys; Political Influences; Professional Associations; Racial Distribution; Trend Analysis
AbstractThe American Council on Education's 14th annual report on the status of minorities in higher education suggests attacks on affirmative action could undermine the progress already made. Students of color continue to be underrepresented on most campuses. The report urges administrators to emphasize the educational benefits of affirmative action policies and faculty and students to educate themselves about them. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Black Issues in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: