Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWeinberger, Jo
TitelA Longitudinal Study of Children's Early Literacy Experiences at Home and Later Literacy Development at Home and School.
QuelleIn: Journal of Research in Reading, 19 (1996) 1, S.14-24Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0141-0423
SchlagwörterEarly Childhood Education; Family Environment; Longitudinal Studies; Parent Participation; Reading Aloud to Others; Reading Attitudes; Reading Research
AbstractInvestigates literacy experiences of 42 children at ages 3, 5, and 7, and explores the relationship of home factors to literacy development. Finds that having a favorite book at age three, letter knowledge and parents reading to children at school entry, and access to home computers and parents' knowledge of literacy teaching in school were significant factors. Discusses implications for teachers. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Reading" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: