Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWade, Rahima C.; Yarbrough, Donald B.
TitelPortfolios: A Tool for Reflective Thinking in Teacher Education.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 12 (1996) 1, S.63-79Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterLeitfaden; Elementary Education; Higher Education; Portfolio Assessment; Portfolios (Background Materials); Preservice Teacher Education; Reflective Teaching; Self Evaluation (Individuals); Student Development; Teaching Methods
AbstractThis exploratory study used interviews, essays, and survey data to examine efforts of 212 college students studying elementary education to think reflectively through the process of constructing portfolios based on their experiences in a community service-learning program. Recommendations include encouraging student ownership and individual expression and providing some structured aspects to balance the open-ended nature of portfolios. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: