Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCody, Ann
TitelThe Dynamics of a Royal Commission in Political Innovation: A Case Study of Structural Reform of Denominational Education.
QuelleIn: International Journal of Educational Reform, 5 (1996) 2, S.169-78Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-7879
SchlagwörterEducational Change; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Parochial Schools; Policy Formation; Political Influences; School Restructuring; Canada
AbstractUses a case-study approach based on Mazzoni's 1991 "Political Initiation of Policy Innovation" model to examine the politics of Newfoundland's 1990 Royal Commission on Education, as it attempted to reform the province's denominational education system. Mazzoni's linear model was successfully modified to reflect ancillary economic, structural, ideological, and environmental concerns. (19 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Educational Reform" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: