Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHough, David L.; St. Clair, Barbara
TitelThe Effects of Integrated Curricula on Young Adolescent Problem-Solving.
QuelleIn: Research in Middle Level Education Quarterly, 19 (1995) 1, S.1-25Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-5541
SchlagwörterDecision Making Skills; Elementary Education; Integrated Curriculum; Interdisciplinary Approach; Middle School Students; Middle Schools; Outcomes of Education; Problem Solving; Program Effectiveness; Teaching Methods; Team Teaching
AbstractExamined the effects of a 4-week interdisciplinary unit on middle school students' problem-solving ability. Subjects, 459 students in 4 Midwestern school districts, were taught by 6 teams of teachers. Pre- and posttest results indicated that students identified as formal operational thinkers made significant gains in their problem-solving ability, whereas gains of concrete thinkers were less dramatic. (HTH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Middle Level Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: