Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShort, Edmund C.
TitelWhen School Leaders Function as True Educators: A Review of Key Sources in the Context of School Renewal and Restructuring.
QuelleIn: Journal of School Leadership, 4 (1994) 5, S.502-16Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-6846
SchlagwörterStellungnahme; Administrator Responsibility; Administrator Role; Administrators; Collegiality; Curriculum Development; Educational Administration; Educational Change; Instructional Leadership; Learning; School Restructuring; Teacher Role
AbstractArgues that school leaders should act as teachers of their colleagues, assuming the tasks of a teacher in planning curriculum, designing learning activities, and developing consensus among their students/colleagues about what should be done to act on their learning. School renewal and restructuring offer illustrations of the "leader as teacher." (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of School Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: