Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNairn, Karen
TitelQuiet Students in Geography Classrooms: Some Strategies for Inclusion.
QuelleIn: New Zealand Journal of Geography, (1995) 100, S.24-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0028-8292
SchlagwörterClassroom Communication; Classroom Environment; Classroom Techniques; Discussion (Teaching Technique); Elementary Education; Females; Foreign Countries; Geography; Geography Instruction; Instructional Effectiveness; Instructional Improvement; Intermediate Grades; Middle Schools; Questioning Techniques; Sex Bias; Sex Differences; Shyness; Student Behavior; Student Participation; Student Reaction; Teacher Student Relationship; Verbal Communication; New Zealand
AbstractArgues that female students remain disproportionately quiet in geography classes because of male bias forms of instruction. Maintains that girls' interest and responses increased when examples and issues involving women were introduced. Includes tabulation and classification of responses by gender, and comments from female students. (MJP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "New Zealand Journal of Geography" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: