Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHyson, Marion C.; Lee, Kyeong-Min
TitelAssessing Early Childhood Teachers' Beliefs about Emotions: Content, Contexts, and Implications for Practice.
QuelleIn: Early Education and Development, 7 (1996) 1, S.59-78Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-9289
SchlagwörterBeliefs; Comparative Analysis; Cross Cultural Studies; Cultural Influences; Early Childhood Education; Emotional Response; Preschool Teachers; Teacher Attitudes; Test Validity
AbstractDeveloped a measure of the structure and correlates of 279 early childhood practitioners' emotion beliefs. Found that emotion beliefs were related to practitioners' level of education and background in early childhood education. Comparison with Korean teachers' beliefs showed differences reflecting culturally specific expectations about children's emotional vulnerability and the nature of emotional bonds and socialization in early childhood programs. (HTH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Education and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: