Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShoham, Edna
TitelTeacher Autonomy in School-Based Curricula in Israel: Its Significance for Teacher Education.
QuelleIn: Westminster Studies in Education, 18 (1995), S.35-45Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0140-6728
SchlagwörterCollective Settlements; Cooperatives; Curriculum Development; Educational Objectives; Educational Principles; Foreign Countries; Instructional Leadership; School Supervision; Secondary Education; Socialization; Teacher Administrator Relationship; Teacher Developed Materials; Teacher Education; Teacher Effectiveness; Teacher Responsibility; Israel
AbstractQuestions how teacher autonomy in school-based curriculum is perceived by teachers and planners in Israel's kibbutzim. Discovers that planners view teachers as primarily consumers, while teachers see themselves in the more active role of selectors and adapters. Study focused on four components of autonomy and employed questionnaires and interviews. (MJP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Westminster Studies in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: