Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZachariades, Iacovos; Roberts, Sherron Killingsworth
TitelA Collaborative Approach to Helping Teacher Education Faculty Model Technology Integration in Their Courses: An Informal Case.
QuelleIn: Journal of Technology and Teacher Education, 3 (1995) 4, S.351-57Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1059-7069
SchlagwörterEducational Technology; Faculty Development; Graduate Students; Higher Education; Instructional Effectiveness; Instructional Innovation; Mentors; Preservice Teacher Education; Student Attitudes; Teacher Attitudes; Teacher Educator Education; Technology Integration
AbstractDescribes an innovative and collaborative approach to helping teacher educators better prepare preservice teachers to utilize technology for effective instruction. A mentoring program that paired graduate students in instructional technology with interested faculty members is discussed, and attitudes of the mentors and the faculty members are reported. (Author/LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Technology and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: