Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Glynn, Shawn |
---|---|
Titel | Conceptual Bridges: Using Analogies to Explain Scientific Concepts. |
Quelle | In: Science Teacher, 62 (1995) 9, S.24-27 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0036-8555 |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Concept Formation; Educational Strategies; Learning Strategies; Models; Scientific Concepts; Secondary Education; Teaching Methods Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Concept learning; Begriffsbildung; Lehrstrategie; Learning methode; Learning techniques; Lernmethode; Lernstrategie; Analogiemodell; Sekundarbereich; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode |
Abstract | Describes the use of analogies to explain scientific concepts. Presents the teaching-with-analogies model. (JRH) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |