Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEpstein, Joyce L.; Dauber, Susan L.
TitelEffects on Students of an Interdisciplinary Program Linking Social Studies, Art, and Family Volunteers in the Middle Grades.
QuelleIn: Journal of Early Adolescence, 15 (1995) 1, S.114-44Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-4316
SchlagwörterArt Appreciation; Case Studies; Elementary Education; Elementary School Students; Interdisciplinary Approach; Middle Schools; Parent Participation; Program Effectiveness; Program Evaluation; Social Studies; Volunteers
AbstractExamined the effectiveness of the Teachers Involve Parents in Schoolwork (TIPS) Social Studies and Art Volunteers program at a Baltimore middle school. Data from over 400 students who participated in the interdisciplinary program indicated that the students increased their awareness of art and developed attitudes toward and preferences for different styles of art. (MDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Early Adolescence" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: