Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCatt, Robert; Eke, Jacqueline
TitelClassroom Talk in Higher Education: Enabling Learning Through a Reflective Analysis of Practice.
QuelleIn: Innovations in Education and Training International, 32 (1995) 4, S.362-69Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1355-8005
SchlagwörterClass Activities; Classroom Research; Constructivism (Learning); Discourse Analysis; Educational Practices; Educational Research; Foreign Countries; Higher Education; Learning Activities; Student Reaction; Teacher Education; Teaching Styles
AbstractDescribes research at the Brunel University (England) School of Education that includes the investigation of pedagogy and student learning using empirical analysis of classroom talk; uses the context of a four-year teacher education degree course for analysis. Discusses pedagogical principles of constructivism and comments on student responses to learning activities and teaching style. (AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Innovations in Education and Training International" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: