Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWright, Jan
TitelA Feminist Poststructuralist Methodology for the Study of Gender Construction in Physical Education: Description of a Study.
QuelleIn: Journal of Teaching in Physical Education, 15 (1995) 1, S.1-24Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0273-5024
SchlagwörterEqual Education; Feminism; Foreign Countries; Higher Education; Linguistics; Physical Activities; Physical Education; Secondary Education; Semiotics; Sex Bias; Sex Stereotypes; Australia
AbstractDescribes the theoretical underpinnings and methodology of research investigating the production and reproduction of gender in physical education lessons in three Australian schools, demonstrating how to explore questions raised within a feminist examination of the construction of gender in physical education using Foucault's poststructuralist approach, semiotics, and systemic functional linguistics. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teaching in Physical Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: