Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTobin, Joseph; Johnson, Richard
TitelA Multicultural, Multivocal, Multimedia Approach to Teaching Classroom Management and Preservice Teachers.
QuelleIn: Teaching Education, 6 (1994) 1, S.113-22Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1047-6210
SchlagwörterClassroom Environment; Classroom Techniques; Cultural Awareness; Cultural Differences; Discipline; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Higher Education; Hypermedia; Interactive Video; Multicultural Education; Preservice Teacher Education; Student Teachers; Teacher Student Relationship; Videotape Recordings
AbstractAt the University of Hawaii, preservice teachers are prepared for diverse classrooms. This paper examines how a group of largely white, middle-class professors can effectively introduce diverse cultural perspectives on classroom management to preservice teachers who are themselves culturally diverse, and highlights use of an interactive videodisc to teach principles of classroom management. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: