Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enConrad, Linda; Phillips, Estelle M.
TitelFrom Isolation to Collaboration: A Positive Change for Postgraduate Women?
QuelleIn: Higher Education, 30 (1995) 3, S.313-22Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560
SchlagwörterAcademic Advising; Cooperation; Females; Graduate Students; Group Dynamics; Higher Education; Interpersonal Communication; Peer Relationship; Research Projects; Sex Differences; Social Support Groups; Womens Education
AbstractThe use of graduate student support groups to complement the academic advisor's role and reduce students' sense of isolation is examined, particularly for female graduate students. Intersection of research on collaborative groups for thesis-writing and on gender-related communication patterns is examined to suggest how such groups can be structured and used to enhance educational opportunities for all. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: