Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMariage, Troy V.
TitelWhy Students Learn: The Nature of Teacher Talk during Reading.
QuelleIn: Learning Disability Quarterly, 18 (1995) 3, S.214-34Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0731-9487
SchlagwörterClassroom Communication; Classroom Environment; Disabilities; Elementary Secondary Education; Reading Instruction; Special Education Teachers; Teacher Behavior; Teacher Effectiveness; Teacher Student Relationship; Teaching Methods
AbstractThis study examined patterns of reading-related classroom dialog of three low-gaining and three high-gaining special education teachers. High-gaining teachers spent considerably more time scaffolding student responses, modeling reading strategies, encouraging risk-taking, and transferring control of the reading process to students. Low-gaining teachers spent most of their time evaluating students' responses. (Author/PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning Disability Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: