Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHoward-Hamilton, Mary F.
TitelA Just and Democratic Community Approach to Moral Education: Developing Voices of Reason and Responsibility.
QuelleIn: Elementary School Guidance & Counseling, 30 (1995) 2, S.118-30Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-5976
SchlagwörterCognitive Development; Developmental Programs; Educational Counseling; Educational Theories; Elementary Secondary Education; Ethical Instruction; Individual Development; Moral Development; Program Development; School Counseling; School Counselors; Student Development; Theory Practice Relationship
AbstractPresents models specifically designed to help students build group cohesion, to encourage them to think and act more compassionately, and to provide them with more leadership opportunities. Describes the "just community" approach and moral dilemma methods based on Kohlberg's moral development theory. Examines school counselor's role in educational change. (JBJ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Elementary School Guidance & Counseling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: