Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMeredith, Bruce; Underwood, Julie
TitelIrreconcilable Differences? Defining the Rising Conflict between Regular and Special Education.
QuelleIn: Journal of Law and Education, 24 (1995) 2, S.195-226Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0275-6072
SchlagwörterStellungnahme; Conflict; Court Litigation; Disabilities; Discipline; Elementary Secondary Education; Inclusive Schools; Individualized Education Programs; Mainstreaming; Parent Participation; Politics of Education; Public Schools; Regular and Special Education Relationship; Resource Allocation; School Law; Special Education Teachers; Special Needs Students; Student Placement
AbstractA special-education paradigm looks at students as individuals, substantially involves parents, documents individual student's needs and achievement, and operates under judicial oversight. Regular education is premised upon group learning and instruction, political rather than legal accountability, and a local or statewide power source. (84 references) (MLF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Law and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: