Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStahl, Abraham
TitelThe Fourfold Gap: Preparing Teachers for Educating the Culturally Different.
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 17 (1994) 3, S.241-51Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-9768
SchlagwörterStellungnahme; Bilingual Students; Consciousness Raising; Cultural Awareness; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Inservice Teacher Education; Multicultural Education; Preservice Teacher Education; Social Influences; Teacher Attitudes; Teacher Improvement; Teacher Student Relationship; Israel
AbstractFrequently, teachers from dominant cultural groups confront diverse students. Teachers must learn to handle problems caused by the differences. The paper presents a model of a fourfold gap between teachers and students (linguistic, cognitive, cultural, and social), using examples from Israeli schools. Suggestions for counteracting possible negative effects are offered. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: