Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDavis, James Earl; Jordan, Will J.
TitelThe Effects of School Context, Structure, and Experiences on African American Males in Middle and High School.
QuelleIn: Journal of Negro Education, 63 (1994) 4, S.570-87Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2984
SchlagwörterAcademic Achievement; Blacks; Discipline Policy; Educational Experience; Grade 10; Grade 8; Grading; High School Students; Junior High School Students; Locus of Control; Males; Middle Schools; Remedial Instruction; Secondary Education; Social Science Research; Suspension
AbstractUses data from black male 8th and 10th graders to explore key issues affecting their achievement and engagement in school. Findings show a need to rethink current secondary-school disciplinary policies, especially suspension, extra-help delivery, and remedial courses because these areas explain important differences in engagement and achievement outcomes for black males. (GR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Negro Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: