Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGriffin, Gary A.
TitelInfluences of Shared Decision Making on School and Classroom Activity: Conversations with Five Teachers.
QuelleIn: Elementary School Journal, 96 (1995) 1, S.29-45Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-5984
SchlagwörterStellungnahme; Curriculum Development; Educational Planning; Educational Quality; Elementary Education; Longitudinal Studies; Participative Decision Making; Professional Development; Social Structure; Teacher Attitudes; Teacher Characteristics; Teacher Role
AbstractReports five teachers' perceptions of how teacher participation in school decision making has affected school and classroom activities. Discusses the consequences in terms of teachers' beliefs about their own competence, the persistence of the culture of teacher isolation, prevailing forms of politesse, professional educators' uncertainty about what constitutes excellence in schools, and information and decision-making overload. (AA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Elementary School Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: