Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGardill, M. Cathleen; Browder, Diane M.
TitelTeaching Stimulus Classes to Encourage Independent Purchasing by Students with Severe Behavior Disorders.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 30 (1995) 3, S.254-64Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterAdolescents; Behavior Disorders; Consumer Education; Daily Living Skills; Developmental Disabilities; Generalization; Instructional Effectiveness; Junior High Schools; Money Management; Multiple Disabilities; Severe Disabilities; Stimuli; Training Methods
AbstractThree students (ages 12 and 13) with developmental disabilities and severe behavior disorders were taught independent purchasing skills. To bypass the need for money computation skills, discrimination between three stimulus classes of frequent purchases (vending machine snack, convenience store snack, lunch) were trained. Two students mastered the stimulus classes and generalized the skill to community purchases. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: