Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMinter, Gwendolyn S.; Young, Robert B.
TitelA Case Study of the Enrollment of African-American Transfer Students in a Special Teacher Education Project.
QuelleIn: Teacher Education Quarterly, 22 (1995) 2, S.97-105Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-5328
SchlagwörterBlack Students; Black Teachers; Case Studies; College Students; Elementary Secondary Education; Enrollment Influences; Higher Education; Preservice Teacher Education; Racial Bias; Student Attitudes; Student Characteristics; Student Educational Objectives; Student Motivation; Teacher Education Programs; Transfer Students
AbstractThis case study described the perceptions and experiences of 12 African American students who transferred from a community college into a specially designed teacher education project in a predominantly white public state university. The paper presents hypotheses regarding student goal commitments, institutional commitments, and commitments to specially designed teacher education projects. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: