Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWelch, Marshall; Chisholm, Kathy
TitelAction Research as a Tool for Preparing Specialists to Use Strategic Interventions in Educational Partnerships.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 17 (1994) 4, S.269-79Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAction Research; Disabilities; Higher Education; Instructional Effectiveness; Junior High Schools; Learning Disabilities; Mainstreaming; Practicums; Preservice Teacher Education; Regular and Special Education Relationship; Teaching Methods; Writing Instruction; Writing Strategies
AbstractThis article describes a field-based teacher education project that involved specialist teacher candidates and general education classroom teachers in educational partnerships to conduct action research on learning strategies. One such study showing the effectiveness of a writing strategy to help students (ages 12 and 13) with learning disabilities in a mainstream setting is reported. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: