Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHughes, Carolyn; und weitere
TitelThe Effects of Multiple-Exemplar Self-Instructional Training on High School Students' Generalized Conversational Interactions.
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 28 (1995) 2, S.201-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8855
SchlagwörterGeneralization; High School Students; High Schools; Independent Study; Interpersonal Communication; Interpersonal Competence; Mental Retardation; Peer Teaching; Skill Development; Social Behavior; Speech Communication; Transfer of Training
AbstractThe effects of multiple-exemplar self-instructional training on acquiring and generalizing conversational interaction was studied with four high school students with mental retardation. It was found that nondisabled peers were effective in teaching the multiple-exemplar strategy and that training was associated with increased generalized conversational interactions with familiar and unfamiliar disabled and nondisabled peers. (Author/SW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Applied Behavior Analysis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: