Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFuertes, Jairo N.; Sedlacek, William E.
TitelUsing Noncognitive Variables to Predict the Grades and Retention of Hispanic Students.
QuelleIn: College Student Affairs Journal, 14 (1995) 2, S.30-36Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Students; Cultural Influences; Grades (Scholastic); Higher Education; Hispanic American Students; Prediction; Racial Discrimination; Racial Factors; School Holding Power; Self Concept; Student Problems; Noncognitive Questionnaire
AbstractThis 10-year study of 156 Hispanic college students revealed that their ability to identify and combat perceived interpersonal and institutional racism, as measured by the Noncognitive Questionnaire, predicted their grades their first 3 semesters in college. Noncognitive variables did not foreshadow Hispanic students' retention over a nine-semester period. (RJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: