Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVermette, Paul J.
TitelMs. Thorpe's Cooperative Learning Lesson: Analysis and Reflection.
QuelleIn: Social Science Record, 31 (1994) 2, S.8-10Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0037-7872
SchlagwörterClassroom Environment; Cooperative Learning; Discussion (Teaching Technique); Ethnic Groups; Global Education; Grade 10; Group Activities; Higher Education; Learning Strategies; Political Issues; Secondary Education; Social Studies; Student Participation; Student Teacher Evaluation; Student Teacher Supervisors; Student Teachers; Teaching Methods; Tribal Sovereignty; Tribes
AbstractPresents an analysis and evaluation of a fictitious case study of a student teacher using cooperative learning in a global studies class. Includes comments and suggestions made by 10 teachers who also reviewed the case study. Discusses eight "probe questions" that focus on content decisions, teacher control, and equity. (CFR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Science Record" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: