Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Clarence; und weitere
TitelCorrespondence. Open Letter to the Bureau of Indian Affairs about Implementation of the Native American Languages Act.
QuelleIn: Journal of Navajo Education, 12 (1994) 1, S.47-49Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; Navajo-Sprache
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1042-3265
SchlagwörterStellungnahme; American Indian Education; American Indian Languages; Culturally Relevant Education; Elementary Secondary Education; Federal Legislation; Higher Education; Native Language Instruction; Teacher Education; Tribally Controlled Education
AbstractIn an open letter, 19 educators in Navajo schools make recommendations for regulations to implement the Native American Languages Act. Recommendations are concerned with development of culturally sensitive curriculum and materials, teacher education, teacher certification, availability of immersion programs, school environment encouraging Native language use, program evaluation, and family and community involvement. Recommendations are also presented in Navajo. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Navajo Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: