Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHerron, Carol; und weitere
TitelA Comparison Study of the Effects of Video-Based versus Text-Based Instruction in the Foreign Language Classroom.
QuelleIn: French Review, 68 (1995) 5, S.775-95Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0016-111X
SchlagwörterAchievement Gains; Audiotape Recordings; Classroom Techniques; College Students; Comparative Analysis; French; Grammar; Higher Education; Instructional Effectiveness; Instructional Materials; Language Skills; Listening Skills; Reading Skills; Second Language Instruction; Second Languages; Speech Skills; Textbooks; Videotape Recordings; Writing Skills
AbstractA study compared the effectiveness of two methods of second language instruction, video-based and text-based, during one academic year of college-level French instruction. Experimental and control groups each had 14 subjects. Results showed some difference in achievement in listening, and little in reading, speaking, writing, or grammar. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "French Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: