Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGuay, Doris M.
TitelArt Educators Integrate: A Challenge for Teacher Preparation.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 17 (1994) 3, S.181-91Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArt Education; Art Teachers; Beginning Teachers; Disabilities; Elementary Secondary Education; Higher Education; Knowledge Level; Mainstreaming; National Surveys; Preservice Teacher Education; Required Courses; Special Education; Teacher Attitudes; Teacher Competencies
AbstractAnalysis of survey responses of 152 recent art education graduates found that, although most reported teaching students with disabilities in integrated classes, they felt less than adequately prepared for this assignment. The requirement of one special education course or infusion of special education content into art education courses was seen as providing inadequate preparation. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: