Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBitner, Joe; und weitere
TitelA Comparison of Math Anxiety in Traditional and Nontraditional Developmental College Students.
QuelleIn: Research and Teaching in Developmental Education, 10 (1994) 2, S.35-43Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1046-3364
SchlagwörterCollege Students; Comparative Analysis; Desensitization; Higher Education; Mathematics Anxiety; Remedial Instruction; Remedial Mathematics; Self Concept
AbstractDescribes a study comparing the effectiveness of desensitization techniques on the math anxiety and math self-concept of 96 traditional and nontraditional college students enrolled in developmental math classes. Math anxiety decreased for both traditional and nontraditional students after treatment, though it decreased more for traditional students. Math self-concept improved only for traditional students. (Contains 16 references.) (MAB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research and Teaching in Developmental Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: