Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVolk, Dinah
TitelA Case Study of Parent Involvement in the Homes of Three Puerto Rican Kindergartners.
QuelleIn: Journal of Educational Issues of Language Minority Students, 14 (1994), S.89-113Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAudiotape Recordings; Case Studies; Cognitive Processes; Context Effect; Data Collection; Ethnography; Hispanic Americans; Kindergarten Children; Learning Processes; Parent Child Relationship; Parent Participation; Parent Role; Parents as Teachers; Puerto Ricans; Relevance (Education); Research Methodology
AbstractDescribes language use in parent-child interactions in the homes of three Puerto Rican kindergartners. Micro-ethnographic techniques were used to gather contextual data and audio tape recordings of adult-child interactions in the classroom and homes. It is suggested that teachers must identify the skills parents possess that are relevant to their children's learning. (17 references) (CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: