Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIovino, Suzanne F.
TitelA Study of the Effects of Outlining and Networking on College Students' Comprehension and Retention of Expository Text.
QuelleIn: Research and Teaching in Developmental Education, 10 (1993) 1, S.43-64Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1046-3364
SchlagwörterCognitive Processes; College Students; Comparative Analysis; Higher Education; Learning Processes; Learning Strategies; Reading Comprehension; Skill Development; State Colleges; Study Skills
AbstractCompares the effects on college students in a study skills course of five hours of instruction in outlining; networking, a form graphically organizing materials; and memory techniques and library research. Though all groups showed improvement in comprehension and retention of texts, the outlining group doubled the gains realized by the others. Contains 62 references. (MAB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research and Teaching in Developmental Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: