Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inThompson, Linda
TitelA Response to Kroon and Vallen: A Parallel Overview of the Education Policy for Bilingual Children in Britain.
QuelleIn: Current Issues in Language and Society, 1 (1994) 2, S.131-42Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1352-0520
SchlagwörterStellungnahme; Acculturation; Bilingual Education; Cultural Pluralism; Educational Policy; English; Federal Legislation; Foreign Countries; Government Role; Immigrants; Language Attitudes; Language Planning; Minority Groups; Multicultural Education; National Curriculum; Native Language Instruction; Politics of Education; Second Language Instruction; United Kingdom
AbstractDiscusses the development of bilingual education policy in Britain from the 1960s to the present, focusing on assimilation versus pluralism, multicultural education, the 1985 Swann Report on education policy, and the role of English in the national curriculum. Argues that more needs to be done to promote bilingual education in Britain. (17 references) (MDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Current Issues in Language and Society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: