Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKritch, Kale M.; und weitere
TitelLevel of Interactivity of Videodisc Instruction on College Students' Recall of AIDS Information.
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 28 (1995) 1, S.85-86Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8855
SchlagwörterAcquired Immune Deficiency Syndrome; Active Learning; College Students; Educational Media; Health Education; Higher Education; Instructional Development; Instructional Effectiveness; Interaction; Interactive Video; Knowledge Level; Recall (Psychology); Videodisks
AbstractTwo experiments confirmed the greater effectiveness of constructed-response interactive videodisc instruction when compared to a click-to-continue or passive viewing formats on posttest recall of Acquired Immune Deficiency Syndrome (AIDS) information by 101 college students. The necessity of constructing answers appears to be an important factor in the effectiveness of instructional programs. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Applied Behavior Analysis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: