Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcKenna, Michael C.; und weitere
TitelA Critical Commentary on Research, Politics, and Whole Language.
QuelleIn: Journal of Reading Behavior, 26 (1994) 2, S.211-33Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4111
SchlagwörterStellungnahme; Educational Objectives; Educational Policy; Elementary Education; Instructional Effectiveness; Politics of Education; Qualitative Research; Reading Achievement; Reading Research; Research Methodology; Research Problems; Teacher Role; Whole Language Approach
AbstractElaborates on issues surrounding the whole language debate, particularly the issue of qualitative research. Discusses differences in what the opposing parties mean by "research." Submits that, although it is reasonable to hold teachers accountable for learning, there are valid criticisms of traditional standardized testing. Speculates whether the main goal of instruction should be a political agenda or students' achievement. (BS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Reading Behavior" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: