Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrandt, Madeleine
TitelApproche du Processus d'Auto-Formation Inspiree de la Methode des "Histoires de vie" dans le cadre de la Formation continuee des institutrices maternelles en Communaute francaise de Belgique (Approach to the Process of Self-Instruction Inspired by the "Life History" Method in the Framework of the Continuing Education of Preschool Teachers in the French-Speaking Community in Belgium).
QuelleIn: International Journal of Early Childhood, 26 (1994) 2, S.1-5Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-7187
SchlagwörterBiographical Inventories; Consciousness Raising; Continuing Education; Foreign Countries; Preschool Teachers; Self Evaluation (Individuals); Teacher Effectiveness; Teacher Student Relationship; Belgium
AbstractDescribes a study of the use of a critical events questionnaire and "educational biography" as means of training preschool teachers to question their role as teachers; to question their relationship with children; and to liberate their consciousness. Discusses the quantitative and qualitative results of the self-evaluation processes. (AC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Early Childhood" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: