Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJovanovic, Jasna; Lerner, Richard M.
TitelIndividual-Contextual Relationships and Mathematics Performance: Comparing American and Serbian Young Adolescents.
QuelleIn: Journal of Early Adolescence, 14 (1994) 4, S.449-70Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-4316
SchlagwörterAcademic Ability; Comparative Analysis; Family Involvement; Foreign Countries; Mathematical Aptitude; Mathematics Achievement; Preadolescents; Psychological Characteristics; Social Differences; Spatial Ability; Serbia
AbstractExamined the relationships between individual psychological characteristic, social contextual levels of family and culture, and mathematics performance in young adolescents. Found that scholastic ability perception is associated with the mathematics performance of students and that, at different levels of the social context, young adolescents' individual psychological characteristics could vary, leading to different academic outcomes. (AP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Early Adolescence" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: